söndag 5 december 2010

2:a advent

Vart tog den här veckan vägen?
Allt går nu med rasande fart det ska pyntas, städas, bakas och planeras.
Jag är barnsligt förtjust i allt som har med julen att göra, någon julstress brukar jag inte känna av förrän på julafton. Då är det tusen saker som ska fram ur kyl, skafferi och frys. Spad till dopp i grytan är redan inköpt för skulle det vara för lite buljong så är julen förstörd för Stefan :-)

De flesta julklapparna är redan inköpta via nätet, enkelt, billigt och helt utan stress. Utmärkt!
Känner mig mycket nöjd med mig själv efter att ha bakat saffransbullar, röjt ur skafferiet och hyllorna i badrummet. Nu finns det gått om plats i hyllorna.
Frysen är mitt nästa projekt för att få plats med tunnbröd och lite gokakor.


Nu laddar vi för Bruksgodset på lördag och därefter lilla julafton med N & P!

Ta det lugnt i veckan det blir jul även om vi inte hinner allt vi tänkt.

Inga kommentarer: