söndag 17 april 2011

Städning, blåsippor, träning och en säl!

I helgen har vi donat med lite av varje. Lördagen var vikt till städning av hundgård och nödreparation och flytt av hundkoja. Chili hade börjat planera för valpningsplats under kojan och det var inte så lyckat tyckte vi. Hennes favoritplats i hundgården har varit upp på nocken på det brutna taket, inte så praktiskt när man är höggravid. Nu är taket platt och inte alls lika bra tycker Chili. Kojan blev oerhört ful tycker jag liknar mest en bunker men det ska snickras en helt ny i sommar har jag vi bestämt.


Här sitter min snickare och solar med handen framför ansiktet.


Under reparation.

Efter att ha bjudit snickaren på fika gick ut och letade efter vårtecken och hittade min favorit! Blåsippor!

Idag har vi varit till Arnäs för att träna rapport med de små förvirrade liven. Ingen bra dag kan den summeras som men vi fick med skott på sträckan på köpet. Nya friska tag till nästa träning.


Gubbar och hundar på väg till B-stationen.


Maya


Lillemor och Nova.

Avslutar med bild på vår säl :-)


* Jag tävlar hos Coquina om en kaffekvarn med tillbehör från Zoegas. Tävla HÄR du med!





Inga kommentarer: